יום רביעי, 25 בנובמבר 2009

גלילי- "אחינו הבכור כאבינו"




גלילי תינוק

גלילי נולד בגליל. הוא היה בכורו של סבי וסבי אהב והעריך אותו מאוד. גלילי שימש לאחיו הקטנים כדמות אב לאחר שסבי עזב את הבית והתחתן עם אישה שניה.הוא קיבל עליו את התפקיד המחייב הזה כשהיה בן 17 שנים. קשה לדמיין היום בחור בן 17 מנהיג את משפחתו בצורה בוגרת שכזו. בל נשכח שהיו לו עוד 7 אחים ואחיות כשהקטן היה באותו זמן בן שנה וחצי.







גלילי ונעמי ביום חתונתם דצמבר 1941

                                           


                                                     


 ההקדשה בגב התמונה לאימו


גלילי היה אדם מלא שמחת חיים. הוא אהב מאוד לאכול וזה היה ניכר עליו בעודף משקלו הרב. תמיד ניסה לעשות דיאטות אבל ללא הצלחה. כשאישתו נעמי ז"ל, אישה יפהפיה ודקת גיזרה היתה מנסה לכפות עליו משטר אכילה מסודר, הוא היה נוהג לאכול בחוץ את אשר חשקה נפשו, וכשהיה מגיע הביתה שבע היה מתנהג כאילו הוא שומר על הדיאטה בקפדנות.



גלילי מחופש לפארוק בפורים



גלילי ונעמי בפורים ,נעמי מחופשת להולנדית


גלילי אהב מאוד לדוג ולשוט. היתה לו גם סירה משלו. הוא היה נוהג לדוג עם רשת ולנעול מגפי דיג קטנים .פעם, כאשר הבדרן היהודי דני קיי היה בביקור בארץ, הם נפגשו ודני קיי ביקש מגלילי ללמד אותו לדוג עם רשת ואכן הם עשו זאת יחד. (את זה סיפרה לי אורית בתו שחיה כיום בברלין ומסרה לי הרבה אינפורמציה על אביה וכן שלחה לי תמונות רבות שהיו ברשותה,כולל אילו שמפורסמות כאן).




גלילי ונעמי בפורים כהודית ומקסיקני

רחשנו כבוד רב לגלילי. אחיו התייחסו אליו בכבוד שנותנים לאב. בחגים המשותפים שחגגנו אצל סבתא אסתר,גלילי היה יושב בראש השולחן ,קורא את ההגדה,מברך את הברכות ומחלק תפקידים לאחיו.



גלילי בראש שולחן החג מנהל את הערב

גלילי גר ברחוב הירשנברג בתל-אביב, הסמוך לרחוב דיזנגוף.
הוא היה נוהג לשבת יחד בקפה כסית יחד עם דן בן אמוץ  ודידי מנוסי שגם היה אורח של קבע בבית הדפוס .
 גלילי ונעמי היו אנשים אוהבי חיים, ערכו בביתם מסיבות ,היו להם חברים מכל קצווי הקשת : מעורכי דין ועד לאנשי בוהמה של אותה תקופה. גלילי בעל חוש ההומור תמיד אהב להתחפש בפורים ובארועים שונים ועשה זאת בחן רב (כפי שראיתם בתמונות למעלה).

גלילי אהב מאוד נסיעות לחו"ל והיה נוהג להפליג באוניה "תאודור הרצל" מפעם לפעם לשיט חופים.


תמונה מערב חגיגי באוניה

גלילי שאהב מאוד את אימו אף לקח אותה לחו"ל בתקופה שנסיעות לחו"ל לא היו דבר שבשגרה. הוא כל כך רצה שהיא תהנה ותחווה חוויות ושניהם זכו לעשות זאת יחד.


נעמי ,גלילי וסבתא אסתר על רקע מזרקת פונטנה דה טרבי ברומא

האמת, תקצר היריעה מלספר עליו את כל אשר חווה בימי חייו,ולצערנו הוא נלקח מאיתנו בטרם עת. היית לנו למופת,הרגשנו בטחון במחיצתך,חום רב ביחסך אלינו ודאגה כנה לשלום כולנו . יהי זכרך ברוך.

פזית

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

בלוג מעולה!

אנונימי אמר/ה...

פזית

אנונימי אמר/ה...

פזית היי, בתמונה של גלילי עם החברים, אלו סבתי וסבי עליהם השלום צרי קשר במייל שלי odel777 @walla.co.il