יום שישי, 6 בנובמבר 2009

אילן יוחסין (למי שלא מכיר ...)


אני מביאה לפניכם את אילן היוחסין של משפחת מל"ן ,משפחת אבי. למי שלא מכיר ,קל ללכת לאיבוד . אני מתחילה מהבנים ולאחר מכן הבנות . מקווה שזה יבהיר את התמונה ואת הסיפורים שיבואו אחר-כך.
(מי שנתן לי את הרעיון זה יוסי שחורי, אחד האנשים שאני אוהבת ומעריכה מאוד. תודה יוסי.)




סבא משה וסבתא אסתר

       
הבן הבכור : גלילי ז"ל,קרוי על שמו של יוסף טרומפלדור (יוסף הגלילי) וכמובן נולד בגליל. על גלילי היו אחיו אומרים: "אחינו הבכור, כאבינו" . אני לא יכולה לשכוח ,בליל הסדר, אחרי האוכל וההגדה, גלילי היה מרעים בקולו ושר : קלינקה, קלינקה, קלינקה... ברוסית מזוייפת שאף אחד לא העיז לערער עליה ודופק בידו בחוזקה על השולחן לתת את הקצב.



בר כוכבא ,איש מגוון ומעניין. תמיד היה לו בבית הדפוס סל מלא באוכל שהוא בישל בבית...  כל מי שנכנס לבית הדפוס ,התכבד במעשה ידיו....גם אם לא היה רעב! בר-כוכבא היה גם ממציא כל מיני מכשירים משונים ,שתתפלאו: עבדו! ( קשה לתאר כאן את ההמצאות שלו, אבל הן היו יעילות).




רחביה, אהב לדבר על כל מיני נושאים ,לקרוא מאמרים ,ולרקוד ריקודי עם.הוא אפילו עזר בכתיבת סיפורי "טרזן" שהודפסו בבית הדפוס בסוף שנות החמישים. ( אבל על "טרזן" נרחיב ברשימה אחרת)




זה אבא שלי : עזריקם, אם אני צריכה לאפיין אותו בכמה מילים : איש עבודה ברמה שלא מכירים היום. בנוסף אדם שאוהב שקט ושלווה וחשוב לו להשכין שלום  ולפשר.




זהו זבדיה. היחידי שלא המשיך לעבוד בבית הדפוס,וזאת בשל אהבתו למוסיקה . הוא היה בשעתו זמר בלהקה יחד עם מיקי פלד, האמרגן הידוע והלהקה הזו היתה בין הראשונות שהופיעו בחתונות.הוא גם הופיע בקרוזים על אניות. זבדיה חי כיום בארצות הברית בניו-יורק. ואני קוראת לו " הדוד היפה".הוא אדם מלא שמחת חיים בצורה בלתי רגילה.






זהו חקלאי. כשלאנשים לא היה רכב בשנות השישים המוקדמות ,לחקלאי היתה סוסיתא והוא היה הדוד של הטיולים. איתו היינו נוסעים לטנטורה, לשפיה ולעוד מקומות שאני לא זוכרת כבר. אוהלים וציוד לשהיה בחוץ היו התחביב שלו.



דודה כרמלה. אשה מהממת. ראשית דאגה בצורה בלתי רגילה לבעלה, שאותו היתה מפנקת מאוד, ולילדיה. אני זוכרת את זה בתור ילדה. שנית: אין מאכל בעולם שהיא לא יודעת לבשל!!!! (בדוק).




דודה חפציבה: אשה פעלתנית מאוד. אוהבת לטייל בארץ, בעולם. דואגת באופן יוצא מן הכלל לילדיה ולביתה.
אשה עם אינטליגנציה ריגשית גבוהה מאוד.

אז זו משפחת אבי (צאצאי האשה הראשונה ,אסתר) . לכתוב עליהם עכשיו,ולספר כמה מילים עליהם ריגש אותי מאוד.
האמת, יכולתי לכתוב על כל אחד עוד ועוד ועוד.... אבל אין לזה סוף. ברשימות הבאות שלי על המשפחה אנסה מידי פעם להרחיב מעט יותר ולהביא סיפורים שונים. 
אני מאחלת לכולם בריאות ואריכות ימים וכן לכל הצאצאים שלהם ברחבי הארץ והעולם.

9 תגובות:

מיקי אמר/ה...

טוב שאת זוכרת את כולם
אצלנו יש בקושי שליש
ואני כבר לא זוכר אותם
שבת שלום

פנינה אמר/ה...

זה היה אחלה רעיון לעשות אילן יוחסין. גם לי זה עוזר לעשות סדר בכל הסיפורים שאת מספרת לי.

Unknown אמר/ה...

כבר אין לי מילים בשביל להגיב על מה שאת עושה בבלוג הזה...
מה שכן נזכרתי שנורא אהבתי את הדודים שלי מהדפוס שאותם פגשתי ממש כל יום בילדותי,ואת חפצי שתמיד הייתי גאה להגיד שהיא דודה שלי כי היא היתה מין סוג של סלבריטי בשכונה .... את כרמלה לא ממש הכרתי כי גרה רחוק,ובקושי נפגשנו...
ואת זבדיה הכרתי באמת כשעברתי לגור בארצות הברית.....הוא היה מתקשר אלי כמעט כל שבוע לשאול מה שלומי הייתי משתפת אותו בקשיים האדירים שהיו לי באמריקה וגם לקשקש ...על בישולים ושטויות...
למרות שעכשיו שאני בספרד הקשר הוא כבר לא מה שהיה אבל הוא ממש חבר טוב
שלי!

יעקב אמר/ה...

היי פזית

כל הכבוד - יפה ומעניין - יישר כח

יצחק אמר/ה...

....מעניין מאוד, תמשיכי....

פרידה אמר/ה...

אילו בניו ובנותיו "של מוסא אל פול"
דבר אחד יחד אותם: גם אם היו ביניהם חילוקי דעות, כאשר היתה מתרגשת צרה מבחוץ הם היו הופכים להיות מקשה אחת ומאוחדים נגד כל מי שיוצא נגדם.

פרידה ( אמא של פזית)

נטלי פרז אמר/ה...

איזה יופי עשית לי עכשיו סדר בכל הסיפורים של כפיר..

אנונימי אמר/ה...

הי פזית זאת שושי הבת של עתניאל מהאשא השניה יפה מאוד!!!!! רק רציתי לציין שאישית אני יכולה להעיד שדוד כמו זבדיה לא קיים אדם לא רק שאוהב לעזור אלה מחפש לעזור לא קיים ביקום כולו וכמובן דודה כמו דודה חפציבה אי אפשר למצוא אפילו בסיפורי האגדות יכולה אני להעיד על כך אשה שופעת חום אהבה דאגה ואכפתיות שאין דומה לה

נגה אמר/ה...

יפה האילן יוחסין משה לוי נחום הוא סבא רבא שלי,אני הנכדה של בר כוכבא בתה של אבישג.
:)